Jenkan tahti

Hämmentävä mainos S-ryhmältä

  • Tärähtänyt kännykkäkuva hämmentävästä mainoksesta.
    Tärähtänyt kännykkäkuva hämmentävästä mainoksesta.

Huomasin tällaisen mainoksen kävellessäni ulos S-marketista. Ajattelin ensin, että kylläpä S-ryhmä mainostaa röyhkeällä tavalla omaa Rainbow-tuotemerkkiään. Että onkohan tuollainen edes sallittua.

 

Sitten katsoin (kuten aina katson) tuotteiden kilohinnat, ja kappas: tuo Atrian tuotehan on edullisempi.

 

Tämän havainnon tehtyäni hämmennyin. Mikä tämän mainoksen tarkoitus oikeastaan on? Mainostetaanko tässä siis Atriaa, vai onko oletus, etteivät ihmiset katso kilohintaa?

 

Hämmentävää on myös se, että tässä “vertailussa” ovat kuitenkin erilaiset tuotteet. Toinen on ohutleike (häh?) ja toinen grillileike (isompi häh?), marinadikin on erilainen.

 

Voisiko joku valaista, että mitä tämä mainos yrittää kertoa, vai olenko vain daiju, kun en tajua?

 

Mainoksen yläreunassa lukee: “Hintavertailu kannattaa”. Mainostetaanko tässä itsestäänselvyyksiä?

 

Tai ehkä mainoksen tarkoitus oli vain kiinnittää huomio. Siinä mielessä onnistunut mainos!

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (14 kommenttia)

Pirjo Jokinen

Mahtaakohan S-ryhmän mainostoimistosta kukkaan seurata US puheenvuoroa?

Kun kysyt täällä niin parin viestin jälkeen aletaankin riidellä siitä kumpi on oikeassa, Israel vai ..

Käyttäjän yorka kuva
Atte Rätt

Sen lisäksi, että katsoo kilohintaa, kannattaa myös katsoa tuoteselostetta. Näissä tuotteissa lienee n. 30% (yleensä pahanmakuista) marinadia, joten tästä voi sitten laskea, tuleeko naturelli ja omat mausteet halvemmaksi loppupeleissä. Yleensä tulee.

Käyttäjän JenniTamminen1 kuva
Jenni Tamminen

Totta. Itsekin ostan aina naturellia.

Lisäksi ihan alkoi kiinnostaa, mikä tämä grillileike oikeastaan on. Tuollaisilla nimityksillä kun joskus peitellään sitä, että liha ei oikeastaan olekaan fileleikettä, niin kuin voisi äkkiseltään ajatella...myös tuo ohutleike on jännä nimitys.

http://www.atria.fi/tuotteet/sivut/tuote.aspx?tuot...

No juu, tuoltahan se selvisi. Paistileikettähän se on. Eipä ihme, kun on noin edullista.

Käyttäjän JenniTamminen1 kuva
Jenni Tamminen

Facebook-kommentit valaisivat: ilmeisesti tässä mainostetaan sitä, että ylipäänsä S-marketissa on edullista. Eli siis "vertaile hintoja naapurikaupan hintoihin" on se idea. Ihan loogista, kun näin ajattelee. Hämmentävää silti, että tähän on valittu kaksi broilerituotetta, eikä keskenään aivan erilaisia tuotteita. Tulee väistämättä mieleen ajatus, että vertaillaan keskenään näitä kahta tuotetta...

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko

Lidliin vertailu kannattaa kyllä. Säästyy rahaa kun ei kanna kaikkia senttejään duoapolin laariin.

Käyttäjän JenniTamminen1 kuva
Jenni Tamminen

Tuon vieressä on juurikin Lidl. Mitenköhän kävis, jos ottais neuvosta vaarin ja ihan tosissaan vertailisi...

Käyttäjän arialsio kuva
Ari Alsio

Lidlistä ei saa bonuksia, mutta siltikin se kannattaa. Minä en käy Lidlissä, enkä S-marketissa, joten missä käyn, jos K-ketjukin lasketaan pois kuvioistani?

Vertailua kannattaa silti tehdä muutenkin kuin vain noissa mainostetuissa tuotteissa. Olen seurannut muutamia tuotteita ja ne tulevat toistuvasti niin sanotusti "lööppeihin", eli kirsikkatomaatit, viinirypäleet jne...

Sama konsepti toistuu myös rautakaupan mainoksissa, joku sirkkeli tai painepesuri on aina tarjouksessa, ei niiden perässä kannata juosta, ostaa silloin kun tarvitsee, tarjoukset ovat vain suurenemaan päin.

Käyttäjän Jukka Konttinen kuva
Jukka Konttinen

Lidlissä kaikki lihaa sisältävä taitaa olla Grillimaisteria. Nyt myös salaatit ja muut lisukkeet.

Käyttäjän henry kuva
Henry Björklid

Kävisi S-marketille huonosti - useimmissa tapauksissa, mutta kannattaa huomata, että usein joutuu vertailemaan (tosiasisssa) erilaisia tuotteita.

Itse kysymykseen:
Markkinoijan kannalta on ihan se ja sama kuinka kuluttaja tajuaa edullisuuden. Pääasia, että hän menee koukkuu:
- Taidanpa siirtyä Rainbow-tuotteisiin
tai
- Nämä "aidot" tuotteet ovat jopa halvempia kuin halpis tuotteet. Ostanpa noita.

OK. Voin Sinulle kertoa salaisuuden : Molemmat ovat mitä todennäköisesti kuorrutettu erilaisin E-merkinnöin, kasvatettu epäesteettisesti, eli se on aivan sama mitä paskaa työnnät vatsaasi.
Markkinoijalle on kaikki kaikessa se, että ostat ja tuotteen "hylly-ikä", eli että se kestää hyllyssä' pitkään, ilman että tulee hukkaa.
Ihan sama mitä niihin tuotteisiin työnnetään, kunhan tulee voittoa.

Kirjavinkkeja aiheesta saa minulta pyydettäessä: Henry.Finland@gmail.com

Ps. Vinkki: Poista sensuuri, koska muuten kohta ei kukaan kommentoi.

Henry

Käyttäjän JenniTamminen1 kuva
Jenni Tamminen

Juu toki on se ja sama, mutta voisi ainakin kuvitella, että mainoksellakin yritetään aina kertoa jotain tiettyä viestiä.

En minä sensuroi, vaan luen kommentit ennakkoon :) Tätä keskustelua on käyty ennenkin, eikä sitä kannata taas uudelleen avata. Jotkut eivät tykkää ennakkotsekkauksesta, ja olkoon sitten niin. Jostain kumman syystä koko blogihistoriani aikana asiattomat kommentit on laskettavissa yhden käden sormilla, hyvä niin!

Käyttäjän henry kuva
Henry Björklid

En itse ole koskaan saanut yhtään asiatonta kommenttia.

Käyttäjän MargaretaBlafield kuva
Margareta Blåfield

Tuo punainen töönää mitä nykyisin on melkein kaikissa lihoissa on todella vastenmielinen. Mutta "naturelleenkin" on usein pistetty jotain suolaliuosta.
Luotan siihen ettet sensuroi, mutta muita ennakkotarkastajien blogeja en viitsi kommentoida muutoin kun vahingossa. Jotkut ei hyväksy mitään kommenttejä.

Käyttäjän JenniTamminen1 kuva
Jenni Tamminen

Totta, naturellikin on usein "miedosti suolattu". Pitää olla oikeasti tosi tarkkana näiden kanssa, kun vaikkapa aikoo vauvalle tehdä liha-kasvissosetta. Vauvan ruoassahan ei saa olla suolaa...

Joo totta varmasti sekin, että osa ennakkotarkastajista "käyttää väärin" tätä ominaisuutta.

Tämän blogin suosituimmat

Mainos

Netin kootut tarjoukset ja alennukset